mandag den 23. juni 2008

19.06.08 malaria og undervisning

Ben har malaria. Han tog pa hospitalet igar og blev testet. Sa nu tager han en masse medicin (pillerne har de mest sindssyge farver) og nu har han det bedre. Men jeg ma indromme at jeg naede at blive nervos. Han var taget pa hopitalet, men blev afvist. Han bad mig om at komme tidligt hjem fra skole fordi han havde det sa darligt. Jeg fandt ham halvt bevidstlos, med feber. Hvordan kan hospitalet afvise ham, nar han er sa syg. Nu har han det heldigvis bedre.

Jeg tror jeg ma lave en liste over alle de ting jeg kommer til at odelagge her. Det er sa pinligt. En af de forste dage smed jeg opvaskevandet ud omme bagved og kom til at smide opvaskesvampen med. Og et par dage senere lavede jeg samme nummer med en ske. I morges kom jeg til at smadre hans termokande og rive doren af ud til badevarelset. Igar var jeg lige ved at flense hans sengeforhang. Og sa kom jeg til at knakke hans lommelygte forleden dag.

Na, jeg fik gennemfort mn undervisning om Dk i skolen i gar, men jeg synes ikke ligefrem det var en kampe succes. Forst viste jeg dem landkortet og flaget og fortalte om forskellige ting. Sa skrev jeg ti meget simple satninger, fx The people who live in Denmark are called_____(danes, cows), men det var skrammende sa darlige de var til det. Temmelig mange af dem svarede 'cows.' Men i det mindste fik jeg da brugt lidt af det jeg havde forberedt og bornene synes det var sjovt...og det er jo ogsa vigtigt.

Ingen kommentarer: